Monthly Makers - September

Ord och bokstäver är temat för spetembers Monthly Makers (här har jag skrivit mer om vad Monthly Makers är för något), ett jkla bra tema tycker jag. Jag hade rätt många olika idéer till att börja med, men pga tidsbrist fick det bli en av de enklare, som också är något jag velat testa ett bra tag. Se här! 
 
 
 
 
Tre små bokstäver fick det. Jag satt länge och velade mellan många olika ord och meningar, smöriga låttexter och charmiga uttryck. Sen blev jag irriterad, och detta är resultatet, FAN. Bra ord ju. Anldeingen till att jag varit så sugen på att brodera på kläder beror på att jag för ett tag sedan snubblade över det helt fantastiska instagramkontot Janis Embroidery. Där broderaste allt möjligt på kläder, tycker verkligen att ni ska kika och bli inspirerade. Titta bara!
 
 
Fantastiskt! Jag älskar också att hon använder meningen Tattoo your clothes, för det är ju just vad hon gör. Nål och färg. Sandra på bloggen Atilio har också gjort en liknande grej, där hon broderade in en emoji på ett par byxor. Så himla lätt sätt att förnya på verkligen!
 
Jag är rätt nöjd med resultatet. Jag är ju tyvärr inte superbra på att göra snygga och prydliga stygn (vilket inte är så konstigt med tanke på hur lite jag broderar), men jag tycker det duger. Att välja svart garn på en mörkgrå skjorta var Sammys idé, och det var riktigt bra! Det kan bli så att det dyker upp ett hjärta runt texten, det får vi se sen.
 
Nutida hantverk | |
#1 - - Denise:

Älskart! Tycker så himla mycket om när det är lite "hemligt" sådär när det går i samma toner. För övrigt är ordvalet perf och jag tycker bara det hela blir ännu bättre just för att det inte är för prydligt

Svar: Åh tack, vad glad jag blir!
Emma Vrede Svensson

#2 - - Anna María:

Jag tycker så mycket om broderade grejer på kläder. Superfint ju. Så tycker jag att FAN var klockrent att skriva!

#3 - - Mikaela:

Vad kul att vi hade typ samma idé och båda broderade på bröstet på klädesplagget! Superfint och bra val av ord haha! Håller med Denise om färgval och att det i det här verket bara är bra att det inte är superprydligt!

#4 - - Alicia:

ÄLSKAR detta! Så himla fint, roligt, härligt, aggressivt och charmigt på samma gång. Skulle bli otroligt glad av att möta någon med en sån skjorta på sig :)

Upp