Monthly Makers

Jag vill tipsa om en av mina favoritsaker här på internet, nämligen Mothly Makers. Jag fick höra talas om det via Alicias blogg, och hon är också en av dem som ligger bakom detta genidrag. Såhär skirver hon om det:
 
"Monthly Makers är en kreativ utmaning som bygger på att alla som vill skapar på ett givet månadstema och sen bloggar eller instagrammar (#monthlymakers) om det. Därför att det kan underlätta med ett inspirationsord att utgå ifrån, därför att det är roligare med gemenskap, och därför att det finns ett reflekterande värde i att visa upp, knyta samman och utvärdera.
Hur mycket tid, ekonomi och kraft du lägger ner i ditt verk är upp till dig (jag försöker till exempel att bara arbeta i material jag redan har hemma). Den 25:e varje månad kommer den av oss som är värd för temat att börja samla in bidrag och i slutet av månaden presenteras en sammanställning av allt vi gemensamt har skapat. Den 10:e månaden därpå presenterar nästa värd nästa tema. Du är med de månader du vill och kan!

Vi tar det igen:
12 bloggar, 12 månader, 12 teman. Vi är värdinnor för ett var.
10:e, presentation av det gemensamma temat (i september hos Mikaela).
25:e, månadsvärden bloggar sitt eget bidrag och börjar samla in era i kommentarsfältet.
I slutet av månaden sammanställer värden allt magiskt vi gjort tillsammans!
 
Vi som ligger bakom Monthly Makers är JessicaMikaelaSandraBeatriceJessAnna MaríaAnnica,EmelieAgnesBeataElsa och så jag."
 
Så vill ni få en massa skapar-inspiration, eller delata ni med, så tycker jag att ni absolut ska kolla in det. Att ha ett givet tema, och en deadline kan vara ett bra sätt att ta tag i något man tänkt göra.
 
 
Annars då? Jag börjar bli lite friskare, och har fått tillbaka något som påminner om livslust, och det är ju bra! Har börjat med ett sjal/poncho/filt-prjekt jag tror kommer bli himla bra, men vi får se. Sitter dock fast lite för tillfället, har inte riktigt rätt material för att kunna fortsätta, men jag kanske kommer på en lösning. 
Nutida hantverk | |
#1 - - Mikaela:

Ja, vad kul att du upptäckt MM! Hoppas du vill vara med och skapa på något tema, nästa släpp är den 10:e oktober hos Beata! Eller följ vår Facebooksida för att inte missa något som händer! :)

Upp