En vintrig vår

Medans vintern långsamt och mycket motvilligt släppte sitt grepp om skog och fält hade jag tydligt fullt upp med annat än att blogga. Mest sura över aprilsnö, tror jag. En titt i albumappen på mobilen säger dock annat, så jag tänkte dela med mig av de bevisen. 
 
Evighetsprojektet Kamma håret har börjat. Efter drygt fem år av dreads tar det lite tid.
 
Hittade ut i naturen.
 
Naturen har även hittat in till oss. Vi har nu mera kajor som bor i väggen och för ett fasligt liv.
 
Långfredag morgon stoppade jag in det vackraste jag har (bildbevis där uppe) i bilden, och vi styrde mot det vackraste Sverige har att erbjuda, Skåne. En natt i Ystad, en i Simrishamn. Vi besökte Ale stenar när det spöregnade på tvären, åt massa mat, pussades, klappade på havet, irrade runt på ett fält i jakt på hällristningar och funderade på hur lång tid det skulle ta för oss att bygga ett eget Glimmingehus. 
 
Jag har ju sett mitt favortiband också! Flåt för dålig bild med tyckte det var fint med grönt och orange. Bandet i fråga heter Dark Tranquillity och är det bästa som finns och gör mig ohanterbart lycklig. Tipstips!
 
En av de största händelserna, eller i alla fall en av dem med störst påverkan är detta!!! jag har börjat träna! Är minst lika chockad som omvärden. Rullar runt på dessa ett par gånger i veckan, försöker lära mig att stanna, åka, tacklas, och en massa regler. Helt underbart roligt, och Örebro Roller Derby är en fantastisk förening. 
 
Har varit folkskygg.
 
Men också varit bland folk, som här på valborg. 
 
Fräknar!
 
Nu är vi lite i fas tänker jag. Vad har ni gjort under våren? 
De senaste veckorna har jag ägnat rätt mycket tid åt att sy, och nu börjar min Herjolfsnes nr 45 (den gråa överklänningen) likna något! Alla bitar förutom kilarna fram och bak är ihopsydda, och sen är det dags att börja fålla, vilket ska bli spännade då det innebär att jag får prova lite nya tekniker, så som prick stitch och att kanta med flätor. Sådant gör mig exalterad vettni. 
 
Nu ska den här orutinerade kaffedrickaren äntligen välta i säng, efter att bara ha fått fyra ynka, koffeinskakiga timmar sömnt inatt. 
Allmänt | |
Upp