Sypeppen

Efter stänga order från en sjukgymnast om att inte lyfta tungt med min stukade handled, och efter att jag tagit slut på alla enkla sysslor på jobbet fick jag i fredags veta att jag ska vara sjukskriven nästa vecka. Trist, men kanske vettigt ändå med tanke på att jag dragit på stukningen sen i November. Den blir absolut bättre, och jag hoppas på att kunna börja jobba normalt så fort det absolut bara går! 
 
Men i alla fall. Ska man vara hemma en vecka från jobbet behöver man något att roa sig med. Så påväg hem stannade jag och shoppade tyg! Så nu har jag en ny kjol jag tycker väldigt mycket om! Roströd fuskmocka, kan det bli bättre? Jag sydde dessutom en ficka i ena sidosömmen, just så som det ska vara! Nu måste jag bara hitta en symaskin med fungerande sicksack så jag kan använda den utan att riskera att den repas upp och försviner! 
 
Den här kjolen är också mitt bidrag till Februaris sypepp!
 
Nutida hantverk | |
#1 - - Fredrikapåvinden:

Tråkigt med sjukskrivningen :/ Men bra att du får vila upp handleden och att du köpte tyg åt dig! Det muntrar alltid upp! Och vad fin kjolen blev också!

Upp