Vad lite lökskal kan göra.

Förra helgen var totalt jävla pissdålig. Jag hade så mycket mensvärk at jag inte kunnde stå upp längre stunder, och på grund utav en viss mängd alkohol som intogs på torsdagskvälen under kickoffen med jobbet funkade inte min kära antidepresiva medicin. Så jag låg och grät i sängen i två dagar, för att livet var så jävla påträngande och överföldigt, och för att jag hade fruktansvärt ont. Inte att rekommendera hörrni! Så har ni tips på god alkoholfri är tar jag tacksamt emot dem, för det här håller inte längre. 
 
Men! Det jag skulle komma till var att efter en så värdelös helg var jag tvungen att göra något roligt på måndagen efter jobbet. Så jag drog igång Det Stora Växtfärgningsprojektet. 100 g ullgarn skulle gå från vitt till lökskalsfärgat, och jag tänkte visa er resultatet. Det är lite flammigt, vilket beror på att min största gryta bara rymmer tre lite, vilket var typ sju lite för lite. Så undrar ni vad ni ska ge mig i julklapp kan ni ju kika på storagrytor.se!
 
Lökskalsgult måste ju ändå vara världens bästa färg tror jag. Vet inte alls vad jag ska göra av garnet, kanske någon slags tubsjal? Får se, men första ska sockrna bli färdiga innan jag ger mig på något nytt!
Dåtida hantverk, Nutida hantverk | |
#1 - - Jenny:

Så tråkigt med en piss-helg. Får hoppas denna är bättre!
Måste hålla med om att lökskalsgult är bland det finaste som finns, kanske speciellt nu på hösten. Har faktiskt aldrig testat att färga garn själv, måste försöka mig på det snart.
Och hur perfekt var inte den där grindstolpen för garn-fotograferande?! Så fint!

Upp