I heart harvest.

De är färdiga! Mina stickade sockor är äntligen klara, och just nu sitter jag med dem på mig och vickar förnöjsamt på tårna. Det tog nästan tre månader att få dem klara, men jag är så nöjd att jag tycker det var värt det. De är rätt ojämna, och jag har gjort oräknerliga mängder med småfel, men det gör inget. De sitter på fötterna, är bekväma och fina. Det är i princip det första jag har stickat på egen hand, och på stickor så små som 2,5 mm. Här finns en länk till mönstret om någon mer är sugen! Jag stickade dem i storlek M, och det blev perfekt till mig som har 39 i skor. Men tack vare den snygga resåren är de väldigt stretchiga!
 
De blev färdiga i går morse, och sedan dess har jag hunnit sticka en cowl också. Den blev dock lite stor, så jag ska trixa lite med den innan ni får kika på den! Imorgon ska jag bege mig på jakt efter garn att sticka ytterligare en i är tanken. Allt för att överleva den förbannade vintern!
Nutida hantverk | |
Upp