Bandana Cowl

Det växfärgade garnet blev till en cowl! Jag böjade vid klockan åtta på lördagskvällen, och vid tre nästa dagen var den färdig, typ. Men jag hade för lite garn, så kragdelen blev inte tillräckligt lång, så jag kunde inte minska tillräckligt mycket, så jag fick sy lite i skiten för att få en bättre passform. Dessutom hade jag lite för tunt garn, och lite för stora stickor... Men nu sitter den som den ska, så jag är minsan nöjd ändå! 
 
Mönstret är detta från Purl Soho, och det var riktigt kul att sticka. Själva spetsen är gjort med hjälp av förkortade varv/kortvarv/shortrows, något jag aldrig testat tidigare men som var både lätt och roligt när man väl knäckt koden. Så fort min halvtrasiga handled funkar som den ska tänker jag åka upp på stan och köpa garn så jag kan sticka en till!
Min lilla nödlösning, som ju funkade fint.
 
Nutida hantverk | |
#1 - - Helga:

Snyggt! Ser ut som att det var en smart konstruktion där bak ju :)

Upp