Vad vi ägnar dagarna åt.

Önskar att jag hade en massa roliga skapelser att visa upp här, men så är tyvärr inte fallet. Vi har full fokus på att få klart allt inför lajvet Panthon som går av stapeln om drygt en månad. Även om min kille ser rätt festlig ut i tyg-kallingar är det kanske inte bloggmaterial. Men när allt är färdigt ska jag visa. Så för tillfället är vårt vardagsrum totalt kaos, med det trivs jag med!
 
 
Nu syr jag något gambesonliknade benvaddering åt Sammy, och idag var jag och köpte tyg till min peplos. Tror det kommer bli fin. 
 
Vi har även skaffat läder och ett gäng verktyg, så jag försöker lära mig att göra mönster. Det är så pilligt och svårt, och jag suckar och muttrar mest hela tiden, men det är också fasligt roligt, och något jag vill lära mig! 
 
Tänkte även att jag ska ge mig in på lite "modern" sömnad. Hittade detta fantastiska tyg idag, och tänker att det ska bli en maxi-kjol och en singoalla-topp. Har ni tips för någon som knappt sytt på maskin de senaste fem, tio åren tar jag gärna emot dem! 
 
En sak jag hoppas på att snart kunna visa upp är min yllekjortel. Har fällt mer än hälften av sömmarna, så det är inte särskillt långt kvar nu. 
 
Justja! Jag kokade också maskrossirpa enligt Atilios recept! Gott på ett märkligt vis, rekommenderar!
 
Nu ska jag sluta störa er lördag med oviktigheter och istället röja av huset inför morgondagens hantverks-häng. Hoppas ni har det fint i solen! 
 
Allmänt | |
#1 - - Micaela:

Har precis råkat snubbla över din blogg och jag måste bara säga att det känns som att jag hittat "rätt". Det ska bli kul att se mer av ditt hantverk så att jag blir lite mer inspirerad att slutföra alla mina påbörjade projekt ;)

Svar: Men åh vad glad jag blir, vilken himla fin kommentar, tack! <3
Det där med ofädriga projekt är jag rätt bra på jag med ;)
Emma Vrede Svensson

Upp