Romb.

Jag kom just hem från jobbet, ska bara slänga i mig lite mat och sedan fara in till Örebro igen för en träff med medeltidsgruppen. Det ska sys särk och fållas sömmar. Ska bli roligt, även om jag just nu helst skulle vilja sova ett par timmar. 
 
Men innan jag beger mig tänkte jag visa ett örhänge jag gjorde för ett par veckor sedan. Har länge tänkt att jag vill ha ett sådant, och för ett tag sedan fick jag chansen att göra ett. Det är nämligen så att min mamma går på Kävesta Folkhögskola, där hon sysslar mycket med silversmide och keramik. Så hon förklarade hur jag skulle göra och hjälpte mig med alla steg jag inte visste att man behövde. Är så väldigt nöjd, även om det blev lite sned och vind. Fint ju!
 
 
Örhänget är gjort av 1,5 mm silvertråd.
Nutida hantverk | |
#1 - - Denise:

Så galet fint! Skulle verkligen vilja lära mig silversmide, har det som ett sånt där "ska göra när jag har råd"-projekt. Dessvärre har jag så många sånna projekt som är "viktigare" så det blir väl inte på ett tag.. Men en dag!;)

Upp