Mitt bidrag till sypeppen.

Här kommer mitt bidrag till Fredrikas sypepp. Temat är Vårpresent till dig själv, och det passar perfekt!
 
Det blev en kjol! En helt fantastisk sådan dessutom. Det här är första nutida klädeplagget jag sytt till mig själv på hur många år som helst, och jag har fått mersmak, utan tvekan! Någonting säger mig att min kjolgarderob kommer växa rätt rejält innom den närmsta tiden. 
 
Kjolen är sydd i polyestertyg från Ohlssons tyger. Tyvärr funkar inte sicksacken på min maskin, och det tog ett tag att lista ut viken söm som var optimal (dvs, jag vred på reglagen utan att ha en aning om vad jag gjorde), så man ska kanske inte granska sömmarna för noga. Dessutom insåg jag att tyget var lite snett, så den blev lite för kort, men det är strunt samma! Kanske att den skulle ha varit lite vidare, jag ska testa den ett tag och se, är det så får det bli ett sprund mitt bak.
 
För en extra liten detalj sydde jag dit en måne uppe vid resåren. 
 
Kostnad för kjolen:
 
Tyg 49 kr 
Resår 29 kr (från Panduro, som dock är lite för stum, så om jag hittar någon bättre kanske jag byter ut den)
Sytråd 39 kr
Måne 0,53 kr (eBay)
= 117.53 kr. Rätt bra pris för en kjol! Tog ca en timma att göra.
 
 
Nutida hantverk | |
#1 - - H:

Ser ut som en riktigt härlig sommarkjol :)

#2 - - Lili:

Åh, så fin den blev!

#3 - - Alicia:

Helt fantastisk! Värdig en drottning! Jag älskar tyget <3

#4 - - Linnéa:

Vilket fantastiskt vacker kjol :)

Upp