Alla saker i taget.

Till detta behövs stämingsmusik. Lyssna, njut, få gåshud och gnäll över att det är så bra att du får ont i huvudet.
 
Min lust att skapa har sällan varit så enorm som den är nu, vilket känns så väldigt fint. Dock kommer det med den lilla nackdelen att jag har tretioåttamiljarde saker jag genast vill påbörja och testa. Vilket leder till att jag inte har en en enda färdig sak att visa er, men en väldig massa påbörjade. Och det är ju inte fy skam det heller!
 
 
En färgskala som skvallrar om min favoritårstid och element.
 
Den här sjalen påbörjades under en av de många rollspelsdagarna vi hade under julledigheten. Den har legat orörd ett tag, lite i väntan på en sådan där kväll när en bara pratar eller rollspelar, och behöver sysselsätta händerna med något. Den är fastlig bubblig, så jag funderar på att blocka den redan nu, innan jag fortsätter ännu mer. Men jag tycker så mycket om den, speciellt den fantastiska färgen!
 
Ytterligare ett försök till att spinna garn så tunt att jag kan väva band av det. Jag tror faktiskt att jag kommer lyckas den här gången! Men svårt att veta nu, då tanken är att det ska bli tvåtrådigt. Om någon sitter på supertips om hur en gör garn så tunt, så tunt tar jag hemskt gärna emot dem!
 
På ryggen av en skjorta broderas ett fantastiskt bra citat, mer får ni se när det blir klart! Det är förövigt himla spännande att brodera när man liksom inte riktigt kan? Jag har ingen koll alls på stygn, så det blir mest test och hittepå, men mitt enda mål är att få ner citatet på skjortan, resten kvittar. Ful är ju minst lika bra som fint, hörrni!
 
Min kjortel, såklart. Den har blivit för kort, och ärmkilarna lite fel. Så där finns det att jobba med, men jag är glad för ju mer fel, desto mer får jag sy! Just nu är alla bitar ihopsydda förutom de två sista kilarna. Men tror de små missödena så verkar den bli fasligt fin, och jag är övertygad om att jag kommer vara nöjd med slutresultatet. I helgen får vi beök av vänner som ska sy, så då tänkte jag plocka fram den här igen för att fixa och trixa med de små missödena.
 
"Titta! Jag har gjort garnet, växtfärgat det, täljt nålen och nu håller jag på att nålbinda en tubhalsduk av det! Tufft va!!". Min kära syster Mailda tyckte kanske inte att tufft var rätt ord för att beskriva det, men lite imponerad var hon allt.
 
Detta ska bli ett första försök till att sticka disktrasor. Tvivlar dock på att hallonrött får komma in i vårt kök, men tänkte att jag kan ju göra en testvariant av garn jag redan har, innan jag köper nytt! Sitter ni på något kul mönster för att sticka eller virka disktrasor får ni hemskt gärna säga till!
 
På bandgrinden sitter det för tillfället ett långrandigt band i helt ljuvliga färger. Vad det ska användas till är ännu olkart, men jag kommer nog på något!
 
Och på guldstickorna skapas det toffel nummer två till min kärestes systerson. Jag måste nog lägga på ett par kol så de inte hinner bli för små..
 
Men i botten av korgen fanns faktiskt något som var klart. En liten läderbrosch, men någoting som ska påmina om en tall, eller kanske hjärtrytm, men då borde den vändas på för lite mer positivitet. Rätt fin tycker jag!
 
 
Dåtida hantverk, Nutida hantverk | |
#1 - - Isabella [ Fotografi ]:

Uff, känner igen mig i att vilja göra tusen saker på en gång! Just nu kämpar jag med att få färdigt min röda klänning innan jag köper tyg till nästa. Woho!

#2 - - H:

Vad fina färger det var på allt! Måste vara mysigt att titta ner i projektkorgen :) Jag har gjort en del disktrasor i dominorutor. Då blir det en kvadrat och så minskar du varannat varv, alltid tillfredställande tycker jag :P Sen har jag virkat en liten hank innan jag tagit av garnet.

Upp