Kjol till en syster.

Matilda knackade på för ett par timmar sedan, men en nybakad jordgubbskaka och en påse tyg i handen. Vi smällde i oss fikat, och sedan satte jag mig vid symaskinen för att förvandla tyget till en kjol åt henne. Rätt bra byte tycket jag! Vi båda blev nöjda med resultatet, och åter igen konstaterar jag att man borde sy kläder oftare.
 
Precis en sådan här kjol, fast helsvart, sydde jag till mig förra helgen, och den är redan en favorit i garderoben. Bekvämt, snyggt, praktiskt och funkar till mycket. Jag har tänkt att jag ska göra en lite guide där jag visar hur jag syr dessa kjolar, för de är verkligen galet enkla att göra!
 
Tycket att min syster får ett extra poäng för tygval, jag älskar mönstret!
 
 
Nutida hantverk | |
#1 - - Jenny:

Vilket magiskt fint tyg! Blev galet sugen på en fladdrig kjol nu också... Vilket känns otroligt udda då jag är en inbiten shorts-människa och inte kollat åt byxlösa alternativ på ett antal år, haha!

Upp