Hello darkness my old friend.

Pmsen kom som ett brev på posten i början av förra veckan, så jag mest bara frysit och gråtit sen sist jag skrev något här. Jag är så väldigt trött att men jäma mellanrum få ett slag i ansiktet som får all min livsglädje att försvinna. Jag hatar hur påverkad jag blir, och att det leder till ens tanken på att sätta sig och skapa något känns fruktansvärt jobbig. Sen det faktum att det är kallt enda in i skelettet gör ingenting bättre. Jag ser fram emot måndagen, då ska jag få träffa en läkare, och jag hoppas mer än något att kunna få hjälp. 
 
Men nu känns livet rätt mycket ljusare, så jag ska förska ta tillvara på helgen och skapa lite. Jag har några idéer jag pröva, balnd annat köpte jag räknelinne på Bra och Begagnat idag, för nu känner jag att det är dags att testa på det här med korsstygnsbroderi! 
 
Jag lägger ju knappt upp bilder på mig själv egentligen, men tänkte att det kanske blir lite persoligare om ni får se vem det är bakom orden. Så såhär ser jag ut!
 
Anledningen till att jag ägnade lördagsförmiddagen åt en andrahands-runda är för att om ett par veckor ska jag ha "medeltids"middag! Så jag är på konstant jakt efter träfat, skålar, keramiktkrus och annat att duka med. Fokus kommer inte var på historiks korrekthet, utan på att det ska kännas lite som en fantasyfilm, haha. Jag har börjat planera menyn, och tror det kan bli superfint! Men om ni har tips på mat som känns passande får ni hemskt gärna tipsa mig! 
 
Nu ska jag plocka upp min nålbindning och planera nästa rollspelsäventyr! Hoppas ni får en fin lördagskväll!
Allmänt | |
Upp