Ett linne av ylle.

Sådärja! Nu är sista stygnen sydda. Det tog ungefär en vecka av inte speciellt aktivt arbete, mycke tack vara att det bara består av ett enda tygstycke, och har en väldigt enkelt form. Att klippa ut det hela gick på en kväll, sedan har jag lite då och då fällt sömmar och fållat kanter. Eftersom att det var ett så pass litet projekt la jag ner lite extra tid på sömmarna, och de fick betyget "Jag kanske ska ha den ut och in", vilket är helt klar godkänt! 
 
För att få sidosömmarna riktigt platta störk jag dem ,vilket gjorde himla stor skillnad. Men som ni ser var det det enda jag strök..
 
Insidan. Här ser man hur jag har fällt ner sömsmånen. Detta är inte nödvändigt om man har ett tyg som inte repar sig speciellt mycket. Men jag tycket det blir hållbarare, snyggare och sömmarna blir plattare. 
 
Det är lite bökigt att lyckas fålla själva spetsen, men jag tycker det blev bra ändå.
 
 
 
 
Dåtida hantverk, Lajv | |
#1 - - Lisa Cecilia:

Det er så inspirerende å se på klærne du lager! :)
Jeg får lyst til å lære meg mer håndarbeid selv.

Svar: Åh tack så mycket!
Emma Vrede Svensson

Upp