Medeltidspeppen..

..är enorm! En medeltidsmiddag, ett bokat boende (som verkar så orimligt bra!), och en massa timmar ägnade åt att fundera på hur nästa dräkt ska se ut har gjort mig så orimligt sugen på att börja skapa. Anledningen till att jag kunnat lägga så många timmar på förritiden är dock inte superkul. Jag började käka antidepp mot min pms i söndags, och biverkningarna kom som ett brev på posten. Så jag har varit illamånde av variant -kan inte tå upp en längre tid-, vilket inte varit superkul. Men nu har jag rätt bra koll på vad jag ska sy i alla fall, haha!
 
För första gången ska jag inte stressa fram beslut och kläder, så den här gånge tänkte jag börja med att beställa hem tygprover. Så jäkla noga av mig! Men tror det kommer bli kalas! Har rätt bra koll på vad jag är ute efter, men behöver kanske läsa på lite mer. Mitt mål är ändå skapligt historiskt korrekt, och då är det bäst att fundera ett varv extra inför färgvalet! 
 
 
Nu ska jag återgå till vad som känns som ett evighetsprojek, min nålbundna sjal. Men bra blir den, och jag roar mig med att åter igen lyssna genom En podd om slöjd, tycker ni borde göra detsamma!
Dåtida hantverk | |
Upp