Gryta när den är som bäst.

Jag vill dela med mig av ett recept jag upptäckt, som verkligen är helt fantastisk! Gott, mättande, skapligt billigt och lättlagat. En vegansk gryta bestående av potatis, kikärtor, curry och spenat. Receptet finns här, på Elsas blogg.
 
Jag är rätt dåligt på att laga mat tyvärr. Eller, problemet är nog snarare att jag är lite lat och inte orkar lägga energi på matlagning, trots att jag tycker det är roligt. Så det blir mest samma fem enkela rätter på repeat, vilket är ganska tråkigt. Lagar nudelwok säkert en gång i veckan.. Så jag har redan testat denna gryta två gånger, haha. Första gången följde jag receptet till punkt och pricka, men då min kille inte är helt såld på kikärtor så bör jag igår ut dem mot stekt halloumi. Fukade fasligt bra det med! 
 
 
Så vet ni inte vad ni ska laga har ni här ett supertips! 
 
Nu ska jag ge mig ut på en internetbaserad inspirationsjakt till helgens medeltidsmiddag. Ha det fint!
Ätbart | |
Upp