Nästan ny tröja som feberunderhållning

Hej där! Jag är fortfarande förkyld som fan, allt gör ont och det mest ansträngade jag gjort sen i fredags morse var att ta bilen till brevlådan och hämtade posten. Trodde jag skulle dö på kuppen. Annars roar jag mig mest med att dricka Loka Crush, skicka iväg alla jag känner för att köpa mer Loka Crush, slösurfa, kolla på Youtubers som gör dumma grejer, gnälla och tänka på Harry Potter. Mest det sistnämnda faktiskt, eftersom att jag spenderat rätt mycket tid på Pottermore, och läst om hur Trollkarlssamhället har sett ut i Nordamerika under historien. Rekommenderar! 
 
Sen gav jag mig fan på att jag kanske skulle försöka orka göra något "kreativt" i alla fall, så att jag ine förgår av rastlöshet. Det har tagit typ hela dagen, varit fruktansvärt jobbigt, krävt ungefär all energi jag haft, MEN! jag lyckades. Ser det hele projektet som ett bevis på att jag nog får stryka min skrattretande idé om att orka jobba imorrn... fan. 
 
Jag har i massa år haft en tröja liggandes i garderoben, i den mest perfekta mossgröna färgen, mysig passform och framförallt är den gjord av 80 % ull. Tror jag köpte den på HMs herravdelning för minst fem år sedan. Men den har varit v-ringad, något som jag verkligen inte trivts i. Så idag tog jag och klippte en ny urringning, och fållade den för hand. Mycket låter Sammy mig förvara i vår säng, men jag tror gränsen ändå går vid symaskinen. Tur han inte vet att jag kan ha tappat bort en knappnål någonstans bland täckena. 
Gjorde just undiversums bästa upptäckt. Det ska komma en fortsättning på en av mina absoluta favoritbokserier. Tänker skylla glädjetårarna på att jag har feber. Älskade, älskade Cornelia Funke!
Allmänt | |
Upp