24 timmar kvar.

Sedan står vi där, på Rosornas ö. Jag har verkligen haft fullt upp den senaste veckan med att färdigställa allt, och då har inte fotografering och bloggande varit prio ett. Har dessutom jobbat, och då är man ju knappast världes piggaste människa. Men jag har några bilder på vad jag gjort i alla fall! Jag ska ta med min kamer till Visby är tanken, så det kommer dyka upp dela ordentliga bilder på allt jag sytt, men också på allmänt medeltidande. Min killes vikingainspirerade outfit blev så jävla snygg förövrig, är avundsjuk! 
 
Mmmmh, ylle ♡ 
 Efter en hel del svordommar blev det faktiskt en hätta!
Har också hunnit med att sy ett par ny, helt gigantiska brokor. Får en otroligt ful/charmig blöjrumpa i dessa, som det ju ska va!
Sytt dit dessa snoddar superdupernoga har jag också gjort. Trist om en tappar hosorna ju.
 
Sen har jag som vanligt inte lyssnat på mig själv. För mitt i medeltidspaniken fick jag för mig att dra upp på stan och köpa den nya Harry Potter-boken (och herresatan vad ont det har gjort att läsa den, men det tar vi i ett annat inlägg), vilket har lett till lite mindre sömn än önskvärt. Sen köpte jag också garn och stickor, och började sticka sockor. Skribenten, bloggaren och instagrampersonen Queen of Kammebornia har nämligen en liten utmaning på instagram, som helt enkelt gå ut på att sticka ett par sockor innan vintern. Så jag tyckte väl att det var dags att börja med det! 
 
 
Nu ska jag ta mig an packningen, snälla håll tummarna för att jag inte ska glömma något viktigt! Det kommer troligtvis inte bli särskilt mycket bloggande under veckan, men ni får gärna följa mig på instagram: @varselochvrede / @vredeshantverk, eller på Snapchat (den är öppen), där jag också heter Varselochvrede! 
 
Allmänt, Dåtida hantverk, Medeltid | |
Upp