Om du har spillbitar kvar - en present.

Jag tänkte ge bort nålar till Agnes i tjugoårspresent, det är ju bra att ha tänkte jag, speciellt nu när det börjar bli dags att börja årets MTV-sömnad. 
Men att bara ge nålar blir inte så roligt, så ett fodral kunde jag sy i alla fall, tyckte jag. Jag plockade ihop lite spillbitar och satte igår.
 
En bit ylle, en bit supertunt skinn och lite vaxad lintråd. 
 
Jag blev riktigt nöjd med kombinationen av stygn, blev ett så fint mönster!
 
Men man kommer ju inte så långt på bara nålar. Så jag rotade fram en rulle lintråd, och en bit bivax. Allt som behövs för att sy.
 
När jag ändå var i full gång med skapandet så sydde jag ihop en lite "väska", också den av spillbitar. Flätan gjorde jag av garn jag spunnit och färgat med lökskal.
 
 
 
Dåtida hantverk, Nutida hantverk | |
#1 - - H:

Snyggt! Roligt att se skapande av lite andra material och tekniker än vad jag brukar göra :)

Svar: Tack! Ja sådant är alltid inspirerande!
Emma Vrede Svensson

#2 - - Denise:

Men åh vilket fint nålfodral! Skulle bli megaglad om jag fick ett sånt i present!

Svar: Åh, tack!
Emma Vrede Svensson

#3 - - Sanna:

Har ett tovat stycke jag tänkt till nålfodral, blev så inspirerad av dina bilder!

Upp