När trollen vaknar - Monthly Makers

Jag tänker att om jag hade varit troll hade jag nog sovit mig igenom vinter. Men nu kom våren, och då var det dags att vakna.
 
 
 
 
Vår för mig är natur, skog och lajv. Så detta är mitt bidrag till Monthly Makers, där april-temat är just Våren. Det här med foto är så himla nytt för mig, men så väldig kul (och svårt!). De två första bilderna tog jag själv, men på den sista var det min sambo som kickade på kameran. 
 
Det här är den första lajvgear jag gjorde, och den första karaktären jag spelade. Saknar att spela troll så väldigt, väldigt mycket, och jag hoppas på att kunna göra det till hösten. 
Lajv | |
#1 - - Ruth | HungryHeart.se:

Så himla coolt!!!!! Vilket annorlunda, spännande och jättefint bidrag till Monthly Makers! Och inte sjutton syns det att du är ny på att fota inte!

Svar: Tack, vad glad jag blir!
Emma Vrede Svensson

#2 - - Alicia:

Vilken häftig och oväntad tolkning! Så kul att du kan förena lajvandet med Monthly Makers. Och så många fina och spännande detaljer i din dräkt. Jag vill se närbilder!

Svar: Tack! Har tänkt att ta lite närbilder, måste bara hitta någon som kan hjälpa mig med det. Har också lite planer på att sy om vissa saker, man kan kanske vara roligt med före- och efterbilder!
Emma Vrede Svensson

#3 - - Mary Sane:

Så himla mysigt! :) Och buketten med vitsippor är pricken över i.

Svar: tack! Tycker det blir riktigt bra jag med!
Emma Vrede Svensson

#4 - - Mikaela:

Vilken fin trolldräkt! Och jättemysiga bilder, får lust att gå ut i skogen på en gång fast det är nog lite mörkt just nu :P

Svar: Tack, vad glad jag blir! Ja en skogspromenad är aldrig fel, men just nu kanske man mest skulle snubbla runt!
Emma Vrede Svensson

#5 - - Wilda:

Jag är så himla glad att du är med och skapar i Monthly Makers. Du gör det så personligt och skickligt! Jag blir lika imponerad varje gång. Och vilket fantastiskt troll. Vill bara flytta ut i skogen när jag ser dessa bilder.

Svar: Jag blev alldeles varm i hela kroppen när jag läste din kommentar, tack så väldigt, väldigt mycket!
Emma Vrede Svensson

#6 - - Lili:

Älskar naturen, så fint med skog. Och vilken snygg dräkt! Troll är så himla härliga. Blir sjukt sugen på att lajva!

Upp