En strejkvecka.

Ca 05.49 förra tisdagen befann jag mig hos facket, och elva minuter senare var strejken ett faktum. Jag kanske inte har nämnt det, men jag jobbar ju som snickarlärling, och var uttagen i strejken förra veckan. Tisdagseftermiddagen spenderades utanför jobbet som strejkvakt, restan av veckan blev lite utav en märklig semester, som jag tänkte sammanfatta.
 
När jag kom hem efter vaktandet var det fortfarande himla soligt och fint, så jag slog mig ner på trappen och fållade lite av nederkanten på min kjortel. Snart är den klar!
 
Jag hejar på mina små, små växter. De tycks ha stannat i växten, jävulskap.
 
Åkte hem till pappa en svväng för att hjälpa honom med att stapla lite virke, och tänkte på att jag tycket rätt mycket om trä!
 
Jag har köpt lingarn..
 
...och stickat en disktrasa. Sen kom PMSen i lite väl högt tempo, så då låg jag mest i sängen och hatade prick allt.
 
Sen for vi till Stockholm över helgen, där vi hängde med en kompis, gick på burleskloppis, kikade i butiker, planerad valborg och drack öl. Sen for vi hem mot Örebro!
 
När vi kom hem var himlen argt grå, och ena stunde regnade det..
 
..sen kom solen och jag tänkte yterligare lite på hur jäkla mycket jag tycker om att bo precis där jag bor.
 
Sen tryckte jag på lite knappar på kameran, och försökte mig på motljusporträtt. Lite sliten. Öl och dysterhet gör sådant med en.
 
Annars då? Jag har hämtat ut 9 meter ljuvligt tyg idag (dock är inte alla metrar mina, tyvärr), virkat skålar av sisalsnöre, nålbundit, och funderar på vad jag ska göra för bidrag till månadens Monthly Makers. Det är Ruth som håller i det hela i April, och temat är Våren. Jag har ett par idéer, kan säkert bli bra! Tänker växtrelaterade grejer, tror jag.
 
 
Allmänt | |
#1 - - H:

Ja det verkar vara riktigt najs där du bor! Min utsikt är på ett annat hus, men det är några träd emellan iaf :P Och då bor jag ändå i en stadsdel med jättemkt grönområden..

Upp