Ett kuddfodral - Sypeppen

Ungefär en gång om dagen konstaterar jag och min Samuel att vi faktiskt behöver fler soffkuddar, så när jag igår var i tygaffären för att köpa paljetter hittad en himla fin lite stuvbit för tio kronor viste jag direkt vad det skulle bli av den. Ett kuddfodral såklart. Så i morse när jag vaknat och låg och drog mig i sängen klurade jag lite på hur jag skule göra det. Insåg att jag hade en bit grått linne som hade blivit kvar, och att det nog skulle räck till ett kuddfodral i örngottsmodell. Så jag gick upp, tände en brasa och började sy, och drygt en timma senare satt jag där en ny kudde, och jag är himla nöjd! 
 
 
Jag är inte helt hudra på vad stuvbiten var för material, men att dömma av det snabba bränntestet jag gjorde så tror jag att det i alla fall innehåller ull, troligtvis blandat med något syntetmaterial.
 
 
Det är verkligen superenkelt att sy ett örngott, bara att plocka fram ett du redan har och göra så som det ser ut!
 
 
Fuderar på att göra någon slags stängning, kanske en knapp eller ett band, men jag ska fundera lite innan jag gör något tror jag. Eftersom jag gjorde en omlottvariant behövs det kanske inte, men det kan bli fint tänker jag!
 
 
Då stuvbiten var lite, lite smal gjorde jag linnebakstycket lite större, så det fick bli ett lite veck här på mitten, men jag tycker det blev en snygg detalj.
 
Nutida hantverk | |
#1 - - Jenny - En Vintage Saga :

Åh den blev riktigt fin ! :D

Svar: Tack! :D
Emma Vrede Svensson

Upp