Lajvar hemmafru

En helt vanlig fast ändå inte alls vanlig vecka. Jag är ju hemma från jobbet och vilar upp min handled, vilket är väldigt bra ur en tvätt och städ-synpunkt, men ganska långtråkigt. Men jag tänke ändå att vi kunde kika lite på vad jag sysselsätter mig med, för jag postar så sällan lite mer personliga saker här, så det kanske är dags? Fast det blir lite slöjd också, där är ju ändå en rätt stor del av min person.
 

I går skuttade jag upp ur sänge vid sextiden för att fara iväg på möte hos facket, och när jag kom hem var det så jäkla soligt så jag satt på altanen och läste i någon timma, och sörplade te. Miket mysigt! Läste den här boken som jag fick i julklapp, tycker mycket om den men har typ halva kvar. Fast ibland undrar jag om författaren trodde att vikingarna var världens med ociviliserade varelser som någonsin funnits. Aja, man kan inte få allt! 


Igår gosade jag med kalvar. Bra grej med att ha en pappa som är bonde. Så sött att man får hål i tänderna.

Jag hålls också och stickar ett par sockor, tänkte att det är väl lika bra att öva stickning på något som man inte kan ha för mycket av. Gillar färgerna på garnet, även om jag inte gillar känsla av superwash-polyester-sockgarn. Garnet är förövrigt Adlibris egna, som de hade någon kampanj på för ett tag sedan. Men jag tror de blir rätt bra ändå. Går fasligt snabbt att sticka på stickor som är 5 mm, tror jag började i måndags kväll eller något. 
 
Sen har jag äntligt piercat mig! Har velat göra det så himla länge, men eftersom att jag är en fjantig mes när det kommer till nålar har jag inte riktigt tagit tag i det, men nu så. Är så jävulskt nöjd, och det var inte så farligt som jag trodde. Har köpt ett fasligt fint smycke i silver som borde dyka upp om ett par veckor, gjort av en svensk silversmed. Etsy alltså, bra ställe!
 
Och så har jag äntligen fått hem ett nytt plagg från Raintower! Universums bästa tröja, som jag aldigt vill ta av mig. Här har jag skrivit lite mer om märket och den fantastiska konstnären som ligger bakom det! 
 
Annars då? Jag lyssnar jättemycket på musikern/bandet Forndom, som är helt magiskt. Låten "Jag vet ett tempel stå" är det bästa jag hört. 
Sen är det också ganske mycket lajvplaner som virvalr runt i skallen och som upprymt diskuteras här hemma. I sommar blir det storlajv i Krigshjärta-kampanjen, och då kommer jag och Sammy att åka som Skaegi, ett vikingainspirerat folk. Ser så mycket fram emot det! Dessutom släppte podden Återskapat ett avsnitt om just vikingatiden i dag, som jag ska lyssna på för lite inspiration. Kan så lite lite om vikingar, men är nyfiken.
 
Sen planeras det såklar för postapokalyptiska äventyr i Stråssa till hösten. Minst fem gånger om dagen utbrister vi här hemma att "Åh jag längtar till Blodsband!" och jag är så lyckligt lottad över att dela mina hobbys med min älskade sambo. Så kär så kär så kär, och minst lika lycklig. 
 
Allmänt | |
#1 - - Helga:

Åh vad mycket fint och roligt!

Svar: Tack! :)
Emma Vrede Svensson

Upp