En påskfri påsk

Jag har ägnat de senaste fyra dagarna åt att leva drömliv, så som man bör när det vankas långledigt. En salig blandning av skapanda, soffhäng, vänner och lite mer skapande. Jag har mestadels sytt på min kjortel, och börjart sticka ohemula mängder försök till disktrasor. Det blir kanonbra! Vi har även börjat planera vad jag ska sy åt Sammy till årets Medeltidsvecka. Han ska vara viking och jag tror det kommer bli så fantastiskt bra! En present har också blivit färdig, men den får ni se en annan gång! Pga en ovanligt trevlig verklighet har jag inte så mycket bildbevis, tyvärr. Jag måste bli bättre på att fota, det är ju så fint att kunna gå tillbaka och kika.
 
Andra disktraseförsöket.
 
 I fredagskväll gick vi ut till vår eldplats, där det brändes halloumi och skrattades en bit in på natten. Bra grej.
 
 Jag har skarvat min kjortel. Dålig grej. men nu är prick alla bitar på plats, nu ska det bara fållas och fällas, sen jäklar!
 
 Idag for vi iväg till Öby kulle för att kika på ormar. Vi såg en snok, en huggorm och ett gäng ödlor. Sen trasslade Sammy in sig i mitt hår. Precis som vanligt.
 
                
För att ta vara på de sista timmarna av solen och ledigheten tog vi oss ut på altanen, jag för att så och Sammy för att testa att förstöra kläder, så man kan lajva i dem. Just nu hänger dem på tork, ska bli intressant att se hur det blir.
 
 Här ser vi vad som troligtvis inte kommer bli basilika, rosmarin, timjan, citron, tomat, chili och avokado. Men vi får se! Ideén att använda plastbackar som miniväxthus fick jag från Matilda! Håll nu tummarna för mig, för det vore så fint om det blev någonting av detta!
 
Nu ska jag fortsätta njuta av ledighet, hej!
Allmänt | |
#1 - - Isabella [ Fotografi ]:

Åh vad roligt att odla eget! Har en jordgubbsplanta som jag låtit övervintra i köket där det redan (!!) är på väg hela tre jordgubbar! Planterade också en kastanj förra våren, trodde fröken mini-träd hade dött under vintern men icke, en stor knopp på toppen av stammen redan. :D

Svar: Va roligt! Oj, trodde inte det kunde bli jordgubbar så tidigt, men va härligt! Det är så spännande med odling, en kreativ process som är svår att påverka!
Emma Vrede Svensson

Upp