Vecka nio.

 
Jag har blivit med kamera! Om ett par dagar är det min tjugoårsdag, och igår firades den med min och min sambos släkt. Av honom, den fantastiska männsikan fick jag en kompakt systemkamera, en Sony a5100. Jag är så orimligt jäkla asglad! Nu ska jag minsan lära mig det här med foto, så ni slipper halvtaskiga mobilbilder. Ett stort plus med kameran att den har en Wi-Fi-funktion, så det tar bara ett par sekounder att skicka över bilderna till telefonen. Hur smidigt!? Åhh jag är så fasligt glad! 
 
Tänkte att jag skulle dela med mig lite av slöjdläget just nu, mest för att jag ville testa kameran lite! I måndags när jag väntad på att min käresta hade körlektion knatade jag in på en garnbutik, och kom där ifrån med ett gäng ullgarner i underbara färger. 
 
Titta! Vist blir man lycklig.
 
 
Tygstashen har utökats, som sig bör. Det gråa linnetyget ska bli till en slöjdpåse av något slag, och stuvbitarna kikade jag, skarttade för att det var så ful, och sedan kände jag att Jag måste ha dem! Funderar på att sy en kudde att ha i baksätet i bilen, så som man gjorde under det berömda förritiden. 
 
 
På mina gyllene stickor har det skapats tofflor åt min killes systerson. Behöver fler småbarn i min närhet, för jag kommer nog inte orka sticka större saker än dessa! 
 
 
Jag har dessutom exalterat tittat på tygprover, och i går kväll klickade jag hem 2,5 meter av det valnötsbladsbruna tyget på bilden, från medeltidsmode. Det ska bli en manskjortel, baserat på Bockstensmannens. Vill få hem det nu så jag kan börja sy! Medeltidspeppen alltså, överväldigande! Kjorteln ska troligtvis matchas med ett par gula hosor, och är lite sugen på en krappröd hätta. 
 
 
Nutida hantverk | |
#1 - - ISA:

åh, har också den kameran - kärlek! bäst är ju den vridbara skärmen ;) hoppas ni ska komma bra överrens!

#2 - - Amanda:

Åh vad kul, en sån har jag funderat på att köpa! :D är den bra? Vad gulligt av honom att köpa den till dig, dom är ju inte billiga! :)

#3 - - jore:

åh vad roligt!! grattis i förskott. :)

Svar: Eller hur! Tack så mycket!
Emma Vrede Svensson

Upp