Sådant som växer.

Svartvinbärsblad och grönmynta ligger på tork för att bli tesubstitut när sömnen måste infinna sig, och lådan med basilika i frysen har börjat fyllas. Min brist på gröna fingar gör att växterna är ganska små och rangliga, så varje skördtillfälle ger inte särskilt mycket. Men i slutet av sommaren hoppas jag på att ha fyllt på förråden lite i alla fall. Hallonbuskarna tyngs ner av gula små bär, vinbären har börjat dyka upp och så fort det regnat lite ska jag ge mig ut på jakt efter kantareller. Det är så fint när det växer.
Växtlighet | |
#1 - - Helga:

Svartvinbärste har jag nog aldrig druckit, spännande :) Däremot när jag var i min mesta sillfas tänkte jag hela tiden att jag borde plocka hos min mamma för det var min favoritsort. För tillfället dricker jag mest kaffe men till hösten är det ju så himla mkt mysigare med te!

Svar: Det låter spännande, med gott!
Emma Vrede Svensson

#2 - - Isabella [ Fotografi ]:

Mysigt! Själv var jag precis ute och plockade ihop 2 kg blåbär, det är blåbär överallt nu. :p

Svar: Åh vad gott, jag borde ut och leta jag med!
Emma Vrede Svensson

Upp