Grådvärgar

 
Hej där! Har ni sett så fantastiskt vacker min lilla grusväg var i måndags? Sen kom en massa snö och förstörde. 
Den är grusvägen är ungefär 900 m lång, från mitt hus upp till asfaltsvägen där det finns busshållsplats och brevlådor. När jag går där och det är skymning kikar jag in i de glesa skogsdungarna och är rätt skrämd, för alla skuggor ser ut som grådvärgar, vildsvin och slederman, typ. Bara då ångrar jag att jag lyssnar så mycket på creepypodden, och funderar på hur stor risk det är att jag ska vända mig om och få syn på The Goatman. Jag har uppenbaarligen för livlig fantasi för mitt eget bästa. Men å andra sidan är det fint att kunna ta en promenad utan några reella hot. Förutom vildsvinen då, nästan.
 
Annars då? Jag är sjukskriven den här veckan också, och får väl inte särskilt mycket vettigt gjort på dagarna. Funderar på mitt bidrag till Monthly Makers, där temat är Loppis nu i februari. Har några idéer, men inget bestämt. Har upptäckt vad som nog är världens bästa maträtt, en slags köttfri variant på pasta carbonara som är så god att en vill gråta en skväll. Här har ni receptet! 
Jag har också börjat roa mig med appen Duolingo, vilket är kul!
 
Nu ska jag kika på Outlander, vi hörs!
Allmänt | |
Upp