Lökgult.

Idag har jag ägnat mig åt min bästa sorts magi, nämligen att växtfärga garn. Det som var lite extra magiskt den här gången var att det var garn jag spunnit själv! Det fick en fantastisk gulorange nyans, och så fort jag har tid ska det nålbindas en tubhalsduk av det. Jag har inte särskilt mycket garn än så länge, men min tanke är att började med det jag har, sen spinna lite mer, färga, nålbinda, spinna, färga, nålbinda. Vill gärna att det ska långsamt växa fram, och gärna att den blir lite olika tjock, med olika nyanser i. Tror det kommer bli så fasligt bra!
 
För ett par veckor sedan såg det ut såhär..
 
...och nu har jag detta. Minst sagt magi.
 
Dåtida hantverk | |
#1 - - H:

Åh vad snyggt! Jag tror snart jag ska sticka något av mitt växtfärgade garn :) Måste bara hitta nåt mönster som är värdigt ett sånt fint garn hehe ;p

Svar: Tack! Ja men precis, man vill ju inte slösa bort det på vad som helst! ;)
Emma Vrede Svensson

#2 - - Denise:

Alltså guuu va kul och fint och mysigt! Har varit så himla lat med att spinna eget sen jag blev utan spinnrock och måste nöja mig med slända. Ska skärpa mig nu när sommaren är påväg så jag kan sitta ute och spinna för mysigare aktivitet får man ju leta efter!

Svar: Tack! Åh det låter underbart mysigt att sitta ute och spinna, må sommaren komma snabbt!
Emma Vrede Svensson

#3 - - Vilma:

Åh va gosigt!

Upp