Medeltidsmiddagen.

I går var det äntligen dags av svida om till ylle och lin, och slå sig ner vid det improviserade långbordet! Det var nämligen dags för min medeltidsmiddag (även om fokus inte var att det skulle vara historiskt korrekt, utan med bara en känsla av att befinna sig i en fantasyfilm, eller på medeltidsveckan. Men jag tänker kalla det för medeltidsmiddag ändå, trots potatisen!).Jag stog i köket från fredags kvälll, fram tills att vi slog oss ner och åt vid halv åtta. Men det var det värt, för satan så gott och fint det blev! Ett perfekt sätt att fira att det nu bara är ett halvår tills vi befinner oss i Visby igen. Jag längtar så det gör ont.
 
Innan gästerna dök upp. Så gott som allt på bordet är inhandlat på second hand-butiker. Linneservetterna är ett par gardiner jag rev i bitar, till exempel. 
 
En mycket vacker man.
 
Jag gillar verkligen att äta på det här sättet. Tusen olika skålar med goda saker. Vi åt bland annat honungsrostade rotfrukter, stekt kyckling, majskolvar, ost, salami, ägg, torkad kassler, dadlar, bröd och löksoppa. 
 
Lyx att ha så fina vänner. För att få ytterligare en känsla av medeltidsvecka drack vi mest Kir och Varm och Kall. 
 
Summering: Svindåliga bilder. Underbart motiv.
 
Nu ska jag invänta kebableverans och rollspel, och hoppas på att den värsta huvudvärken släpper! 
Medeltid, Ätbart | |
#1 - - rememberthiis.blogg.se:

Ser mysigt ut :)

#2 - - Helene:

Låter roligt! :D

Svar: Det var riktigt roligt!
Emma Vrede Svensson

Upp