Om vintern råkar dyka upp.

Rastlösa själar behöver hålla sig sysselsatta. Så i fredagskväll påbörjade jag en nålbinding jag tänkte skulle hålla mig sällskap genom julen, och nu lagom till annandagens slut är den klar. En mörkgrå mössa gjord av garnet "Fritidsgarn" från norska Sandnes garn, i färgen 1088, gjort av 100% Norsk ull. Mössan blev så väldigt mysig! Jag är lite sugen på någon dekor i nederkanten, kanske att jag nålbinder ett till varv i en ljusare grå, eller syr på en fläta. Men jag tänkte att jag skulle använda den lite innan jag bestämmer mig. 
 
Här kan man skymta mössan jag gjort till Sammy, som ska färgas och fodras innan den är klar!
 
Jag tycker så jäkla mycket om att nålbinda. Det går skapligt snabbt, få moment och inga krångliga möster att följa. Dessutom blir det ju så väldigt vacker. Bra grej! Tycker dock inte lika mycket om att försöka fota med halvtaskiga lampor när det är bäcksvart ute. Men så kan det vara.
 
Nu ska jag njuta av de sista lediga timmarna av den här ledigheten. Hoppas ni haft en bra jul, och har ni inte det kan ni glädjas av att den är förbi i alla fall!
Dåtida hantverk | |
Upp