Stickmarkörer

I slutet av förra veckan drabbades jag av en något försenad VIsbypest, vilket resulterade i att Torsdagen och Fredagen spenderades i sängen, snörvlande och suckande. Trist för mig, men det bästa som hänt min strumpstickning, som ni ska få höra mer om senare, när första sockan är klar (vilket är snart!)
 
En överrasking jag stötte på i mitt stickande var att Jaha, en ska ha stickamarkörer tydligen? och så fick jag ta ett par örhängen så länge. Men igårkväll, när jag stickat mig vimmelkanting och hade lite för ont i fingertopparna för att kunna fortsätta sockmakandet satte jag mig ner och pärlade ett par markörer! Så till nästa sockar får jag ha mina örhängen ifred!
 
 
Vaxad lintråd och lite överblivna pärlor av trä, glas och horn/ben. Enkelt, sanbbt, fin och framförallt användbart! Det får också bli mitt andra bidrag till månades Mothly Makers tänkte jag.
 
Nu ska jag återgå till stickorna, är ni nyfikna så finns den dokumenterad på mitt instagramkonto @vredeshantverk! Resten av helgen ska ägnas åt att patinera grejer inför lajvet Blodsband vi ska åka på rätt snart, och det ska bli så jävulskt roligt!
Nutida hantverk | |
#1 - - Mikaela:

Vad fina stickmarkörer! Jag som inte stickar, vad använder man dom till? Hålla koll på vilken maska man ska göra något särskilt vid gissar jag?

Svar: Tack! Ja precis! I det här fallet skulle jag minska två maskor vid just det stället, så för att få en snygg linje där man minskar så använde jag markörerna :)
Emma Vrede Svensson

#2 - - sandra:

Så snyggt! Har faktiskt aldrig använt stickmarkörer men inser nu att det är så otroligt fiffigt och något jag faktiskt behöver. Tack för inspon!

#3 - - Alicia:

Suupersnyggt ju! Och så användbart :) Jag har inga stickmarkörer utan brukar som du nödlösa det med vad som finns närmast, men nu är jag bra sugen på att också göra egna!

Upp