Slöjdläget och kola.

Sitter och väntar på att min PMS-panikbakade 5minuterskola ska stelna, och tänkte passa på att skriva lite under tiden. 
 
Så slöjdläget då? Fint, men inte så produktivit. Kombon av PMS-depp och förkylning gör att jag mest ligger i sängen och slösurfar, eller sitter och muttrar över livets överflödighet. Så det blir inte så mycket skapat, tyvärr. Men igår var jag iväg på materialloppis, och kom hem med ett galet fint entrådigt ullgarn i perfekt rostorange, och dessutom fyndeade jag en bok om växtfärgning för fem spänn. Himla bra. Helgen innan var jag iväg på skördemarknad, med lite för många besökare och lite för lite intressant att köpa, men fick med mig två ark bivax därifrån iallafall. Vaxet ska smältas ner i någon lämplig form, och sedan ska jag ha det till att vaxa lintråd till handsömnad. 
 
Har gjort yttligare ett band, högen med ylle är min påbörjade poncho, och den lilla tekningen är en del av mitt försök att lära mig rita träd. Tänker att om man gör samma sak tillräckligt många gånger kanske man kan det tillslut.
 
 
Imorgon är det dags för hantverkarträff, vilket jag ser fram emot väldigt mycket, men under resten av veckan hinns det nog inte med så mycket handarbete, för i helgen står kräftskiva på schemat, och med drygt tio övernattande gäster har vi en del att fixa med tills dess. Men det ska bli så jäkla kul, längtar. 
Nutida hantverk | |
Upp