Strumpeband

Tidigare i höstas skrev jag om att Vi som syr medeltidskläder hade ett evenemang som gick ut på att man skulle ge bort något till någon som var ny i hobby. Jag valde att ge bort vävda band, och nu är jag klara med dem! Det tog rätt lång tid, då jag inte ritkigt haft ork att ta tag i det tyvärr, men nu är det gjorda i alla fall. Hon som ska få dem ville ha två strumpeband att hålla upp hosorna med, och såhär ser de ut:
 
 
Jag tyckte de blev rätt bra, och jag hoppas mottagaren är nöjd! 
 
Annars så är livet i allmänhet en ganska lugn bergochdalbana. Jag är förkyld och trött (vilket är en jobbig kombo, för inget gör mig så rastlös som förkylningar), min axel gör ont och jag är rätt så ledsen i mellanåt.
 
Men samtidigt så är det ju bandsläppartider, så var och varannan dag får man glada besked på facebook om fantastisk musik som ska spela i sommar. Dock tycks dem vilja sprida ut sig på alla festivaler, så jag vet inte riktigt hur det blir i sommar. Det har ju dykt upp en ny metalfestival i Gävle, och ett av de fem band som släppts är Dark Tranquillity, och jag skulle lätt sälja min själ för att få se dem igen. Sen ska ju Sabaton, Skitarg och Finntroll(!!!) till SRF, och det vill jag inte för allt i världen missa. Men jag vill också hemskt gärna till Falun och se Sabaton där, och dit ska ju både Insomnium och Equillibrium.. 
 
En annan bra musiksak är att i morgon ska jag se Raised Fist, vilket ska bli så väldigt roligt. Fast jag hade ju planer på att stå längst fram och bli överkörd av en moshpit, men med tanke på hur jag mår idag lär det var en dålig idé. Kommer säkert somna av en grogg och missa allt.
 
Sen blev jag också så glad idag, när två saknade vänner hörde av sig och sa att de saknar mig. Jag längtar till julen då alla återvänder hem. 
 
Men nu ska jag och min förkylningsförvirring ta och vila lite, men jag hoppas ni får en fin helg allihoppa! 
Allmänt, Dåtida hantverk | |
Upp