I mina lurar

Här kommer ett inlägg med tips på poddar! Det är verkligen superbra underhållning när man sitter och hantverkar med något, så jag tänkte att jag skulle dela med mig av det jag helst lyssnar på. Man kan nog lite dela upp det i tre delar, fakta, humor och "talkshow", även om det ofta flyter in i varandra. Jag lyssnar alltid via appen Podkicker, tycker den är himla smidig! Sök bara på namnen så ska de gå att hitta!
 
 
Karin & Saras
Min absoluta favorit. Jag är ju lite lätt tokkär i Karin Jansson, Karinskonstgrepp, hon är absolut min största förebild. En podd jag både gråtit och skrattat till, och lyssnat om ett par gånger. Tyvärr görs den inte mer, men det finns rätt många avsnitt att lyssna på.
 
Dilan & Moa
Mitt substitur för Karin & Sara, som är ungefär lika bra. de båda har jobbat med Tankesmedjan, och det märks. De är fantastiskt roliga, bittra och ärliga. Tipstipstips
 
Flora & Frida
Jag är inte helt såld på denna, jag tycker den är rätt tråkig i jämförelse med allt annat jag lyssnar på. MEN de talar ändå klokt om många saker, och jag kan förstå varför den uppskattas av andra. Så ett haft tips.
 
Christer & Morgan rapporterar - En timma innan sex
Älskade, älskade podd. Lyssnar i snitt säkert en fem timmar/dag på denna podd just nu. Det är poddvarianten av ett radioprogram som gick på p3 fram tills för någon månad sedan. Är så väldigt ledsen över att den lagt ner, men det lämnade kvar världens bästa poddfolk. 
 
Serial
Hur bra!? Bäst ungefär. En amerikansk reporter går igenom ett 15 år gammalt mordfall och det är så spännande och intressant. De försöker komma fram till huruvida den dömde faktiskt är skyldig eller inte, och det är inte speciellt lätt då bevisen inte är supertydliga direkt. Sträcklyssnade på denna mer eller mindra.
 
p3 Dokumentä
Poddarnas podd. Hemskt, spännande, intressant, obehagligt och lärorikt. Jag har mest lyssnat på dem som involverar mord och katastrofer, och de alla har varit lika välgjorda, upprörande och utbildande. Rekomenderar verkligen denna. 
 
En podd om slöjd
Precis som det låter. Så rysligt fint sällskap om man känner sig ensam i sitt skapande. Älskar alla referenser till Vi som syr medeltidskläder. 
 
Tankesmedjan
För att satir är lycka. Tips är att börja med den som heter något i stil med "Tankesmedjans 15 populäraste inslag". Saknar dock Jonathan Unge väldigt mycket.
 
p3 Om
Varje avsnitt handlar om ett aktuellt ämne, där de går igenom  det mest basic sakerna. Mitt favoritsätt att lära mig om allt från olika konflikert som pågår, till varför det alltid är signalfel på SJs tåg. 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp