Ett par dagar.

Jag tänkte att jag skulle summera början av min ledighet med några bilder. Julen var rätt mycket som jular brukar vara, så den tänkte jag att jag kunde hoppa över! 
 
Det första jag gjorde efter jobbet förra onsdagen var att motera ihop denna lilla skylt-tavla som Samuel skulle få i julklapp. Vi har nämligen ett fantstiskt magasin i ett av uthusen här hemma, där jag under en tokvarm sommarkväll förra året byggde en liten bar. Min sambo gav dem namnet galgen, för det är ju där man hänger. Och nu har baren blivit med namnskylt, som sig bör! Jag utgick från denna guide.
 
Idag släpade jag fram två burkar väggfärg och målade om ett gäng terakottakrukor. 
 
Eldat har jag också gjort, för att slippa frostskador och annat obehag.
 
För ute blev det kallt.
 
I sommar ska jag ha en en kryddträdgård, så jag har börjat öva på att hålla växter levande. Här är ett gäng ampelliljor(?) som jag ska försöka få rötter på. Omöjliga att ha död på säger mamma, men det få vi allt se. Förövrigt ett bra sett att få användning av alla glasflaskor jag sparar på mig. 
 
Jag har fått raggsocksförådet påfyllt av mormor. Jag tycker det är en mänsklig rättighet att ha en mormor som stickar sockor åt en.
 
Av systrarna mina fick jag en efterlängtad bok. Satahelvete vad jag gilar dem.
 
I brist på frukost har vi käkat stekt pinnbröd. Bra när man är lat. 
 
Äggtoddy har vi druckit också, juligt som sig bör.
 
I morse vaknade jag vid sjutiden av en sjuk pojkvän med svullen hals, så jag begav mig ut i vintern för att köpa frukost och Ipren.
 
Fast större delen av ledigheten har ändå spenderats såhär. Jag fick ett eget ps4 i julklapp, och ett Star Wars Battlefront, så på mellandagsrean i handlade vi en till TV. Vårt vardagsrum vinner inga inredningspriser, men åh vad jag trivs. 
 
Nu är det dags för lite rollspel, och det känns så fint. Jag trivs så bra med att vara ledig och inte konstant behöver kika på klockan och irriteras över att jag måste hinna sova, iallafall sex timmar. 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Sandra:

Din ljustavla blev ju sjukt snygg!

Svar: Åh, tack! Vad glad jag blir!
Emma Vrede Svensson

Upp