Vredes hantverk

Kikar du in i den dragiga stugan ute i skogen, en bit utanför en mellanstor svensk stad hittar du troligtvis en kort människa, ihopkrupen under ett gäng Visbyfiltar med en surmulen uppsyn, med ett öga på hantverket och ett på den knaggliga youtubevideon av valfri metalspelning. Ibland flyger hon upp ur soffan för att pussa på mannen bredvid, för att gosa med en katt eller för att trycka i sig minst ett kilo körsbärstomater. Garn och tyger överallt, säkert ber hon om ursäkt för stöket sekunden innan det tappas yttligare en knappnål som letar sig in i en springa i trägolvet. 
 
Hej! Här är tanken att det ska samlas hantverk. Jag är lajvar och medeltidare, och jag skapar gärna och mycket, mer varierande resultat. Många gånger strävar jag efter att resultatet ska bli som det var förr, men inte alltid. Jag är ganska skrytig/förvånad över det jag lyckas åstakomma, och just därför vill jag samla allt här. 
 
 
Allmänt | |
#1 - - sandra:

Men åh så fin dräkt!

Upp